Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Radio 5

In mijn huiskamer staat in de hoek op een kastje een oud radiotoestel, merk Blaupunkt, uit de jaren zestig en tot mijn grote genoegen speelt het nog steeds met een vol prachtig geluid, dat je naar smaak kan regelen en zo'n toestel is een sieraad in je kamer, mooier dan het tegenwoordige spul. Ik drukte gisteren de witte knop "aan" om naar radio 5 te luisteren op de middengolf en hoorde ik alleen maar ruis en ik dacht misschien een storing, maar na twee uur hoorde ik nog geen nostalgische muziek, ik probeerde toen de FM band en met de draaiknop op het toestel ging ik de hele band af, maar ook daarop geen radio 5 te horen, wel die nare drukke muziek van tegenwoordig, dus schakelde ik het toestel uit.

Wat ik ook merkte op de middengolf, dat er overdag zo weinig zenders doorkomen, alleen in de avonduren hoor ik er een paar, zoals radio Luxemburg, vroeger in de jaren zestig van de vorige eeuw hoefde je maar even aan de knop te draaien en je had weer een zender, vreselijk vind ik het dat de radiotechniek zo achteruit gegaan is, je merkt het op de FM band, een vreselijk blikkerig geluid, hoe hebben ze het kunnen uitvinden, maar ik heb er wat op gevonden, want mijn platenspeler doet het nog prima en draai ik bij de borrel piratenmuziek, erg gezellig, maar mijn radiotoestel doe ik niet weg, het apparaat is een heerlijk gezicht voor het oog.

Schrijver: kees niesse, 6 september 2015


Geplaatst in de categorie: muziek

4.0 met 3 stemmen 90



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)