Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kwartje....

Als het kwartje niet blijkt te vallen voor alsnog
even dit.
Een schrijfsite is geen liefdadigheidsinstelling.
Het is gewoon een zakelijk gebeuren
met een product in diverse variaties.

Is het product in "zwang" dan loopt de zaak goed
komt er de klad in dan is het overstappen op een ander product.
Om een product aan de man te kunnen brengen gebruiken we de reclame.

Daar komen ook dan de adverteerders op af en in beeld.
De producten moeten tezamen dan lezers/kijkers trekken van een ander(elkaars) uithangbord.
Een win win situatie dus, jij krijgt van mij dit ik doe voor jou dat.
Kassa!

Als het nieuwe product toch niet aanlokkelijk is(om welke reden dan ook),
dan blijven de klanten toch weg en dan ook die adverteerders die de zaak op poten zetten en onderhouden.
Gebeurt dat niet dan is het
einde van het vermaak voor heel veel ondernemers.
Een schrijfsite is net zo goed een "onderneming".

Nederlands.nl gaat waarschijnlijk verdwijnen
maar bij velen moet het kwartje nog steeds vallen.
Het gaat niet om hun werk en inzending maar om de aantrekkingskracht van de site zelf.
Als het concept/product geen aandacht meer heeft voor bezoekers is de werking eruit.
Zeker tussen de adverteerders en ondernemer, niets is meer van toepassing.
Over en sluiten dan.

Dan heeft ook poetsen in de zaak zelf geen enkele zin meer.
Een bulldozer komt en doet zijn werk heeft ook geen gevoel.
Alleen een opdracht.

Schrijver: J.de Groot, 21 september 2015


Geplaatst in de categorie: geld

2.7 met 14 stemmen 295



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
28 september 2015
Dag Len.

Ik begrijp jouw vraagstelling heel goed!
Die advertenties zijn inderdaad niet te vinden meer maar waren er wel degelijk! Zijn uiteraard niet meer in beeld nu.

Maar dank je wel voor je vraag, zodat ik dit even heb kunnen uitleggen.
Naam:
Len Cornelis
Datum:
28 september 2015
Beste Joke, bij mij is geen kwartje gevallen. Het gehele muntstelsel zoekt nog naar een gleuf bij mij. Help mij, waar staan hier advertenties en uitingen van sponsoren? Hebben wij daar informatie over? Las ik ergens overheen? Dat kan heel goed, want ik was tot op heden minder gefocust op de bedrijfsvoering van deze vertrouwde site. Wel lees ik over 18 miljoen(!) raadplegingen per maand. Toch geen kattenpis, denk ik dan.

De redactie was of is een groep anonieme vrouwen en mannen. Misschien waren deze ooit docent Nederlands. Of helemaal niet. Onbekend. Geen foto's, geen overtuigingen, geen achtergronden, geen rolverdeling, geen redactionele stukken of overwegingen. Weinig tot niets. Wel is Johan zijn naam bekend. Maar ook hij is de bescheidenheid zelve. Ofwel redelijk onzichtbaar en leesbaar.

Afijn, toch maar op weg naar sneuvelen in het kwartjesregime? Want, voor niks gaat immers de zon op. Uiteraard heb ik daar weinig tegenin te brengen. Alleen is ons goedbedoelde, creatieve heen en weer geschrijf over het korte schrikstukje van Johan, een beetje ketelmuziek in een lege ruimte. De echo's klinken veelvuldig. Alleen de bouwer van de hal staat er ietwat verloren bij en zwijgt (nog).
Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
22 september 2015
Helder. En ik zal je bekennen: zo had ik het nog niet gezien.
Naam:
J.de Groot
Datum:
21 september 2015
Henk daar ben ik blij om.
Jij en ik weten hoe ik deze tekst nu bedoel en waardeer.
Over de inhoud van dit/mijn schrijven ga ik even nu hier tegenover jou niet op in.
Kan alleen maar zeggen in het algemeen: mensen kijk en denk eens verder dan je neus lang is.

Een schrijfsite kost geld heel veel geld ook om het te onderhouden en steeds weer nieuwe dingen en programma's te moeten installeren is geen kattenpis. Daar is geld voor nodig.
Sta daar nu eens bij stil.
Voor niets gaat de zon op, ja die wel maar dan ook voor niets anders.
Wil men de site redden dan is het doneren.
Geen adverteerder dan ook geen site meer.
Naam:
Mobar
Datum:
21 september 2015
Hier begint het kwartje wel te vallen.
Heel goed onder woorden gebracht!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)