Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Met de BoodSchappenPlusBus op pad/Naar Meersel-Dreef op een zonnige meidag

Het was welhaast een ouderwetse bedevaartstocht die we ondernamen op die zonnige meidag en de grot, als uit papier-maché gefabriceerd met het klassieke Mariabeeld, de gestalte van Bernadette van Soubiroux met de vele kleurige lichtjes eromheen en de Kruisweg met de staties uit witte steen, die we uiteindelijk aandeden, herinnerden inderdaad volop aan het Rijke Roomsche Leven dat nog maar zo kort achter ons ligt....

Mijn zware astmatische hoest, tevens zwijgzaamheid wekte veel bezorgdheid op bij mijn mede-passagiers, weduwen die ontzettend kwebbelden over vele ziektegevallen, over vele al dan niet overleden mede-Tilburgers en vooral ook over het huishouden en over de kinderen en kleinkinderen, maar ik antwoord altijd op belangstellende vragen dat het "niets" is, "niets om je druk over te maken, een bagatel, verwaarloosbaar"

Een mevrouw die het goed bedoelt maar die op mij nu eenmaal om onuitsprekelijke redenen een onuitstaanbare indruk maakt, probeert voortdurend met mij in gesprek te komen, maar tevergeefs.

"Mevrouw Broeckx, wat vindt u nu eigenlijk van de Christelijke leer?" vraagt men mij plotseling
"Hij had het juist, hij sprak de waarheid" antwoord ik "maar hij werd en wordt nergens meer begrepen"
(En de legendarische uitspraken van Jezus Christus komen me voor de geest).

Bij mijn afscheid van de BoodSchappenPlusBus ontving ik een CD van Andrea Bocelli die mij niet onwelkom was en waarmee ik best gelukkig was, zij het dat Andrea op larmoyante wijze steeds over hetzelfde zingt, zoals over de inderdaad
"Belle Nuit d'Amour"

Schrijver: I. Broeckx, 23 september 2015


Geplaatst in de categorie: ouderen

3.5 met 2 stemmen 111



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
24 september 2015
Heerlijk en (on) gecompliceerd, op die lastige dame na dan...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)