Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoeting in de Fabriekstraat

Het was een nog zonnige dag, eind september, toen ik hem tegenkwam in de Fabriekstraat. Hij voerde een bont-gevlekte middelgrote hond met flaporen aan de lijn die "onbeschaamd" en gretig zijn neus wenste te steken in een slordig weggeworpen doosje dat frites of een andere snack had bevat. De man stond perplex en quasi-verontwaardigd en verbaasd, maar toch ook geamuseerd mopperde hij op het dierbare beest. "Kijk hem nu toch" riep de hondenbezitter uit.
"Krijgt hij thuis niet genoeg te eten?" suggereerde ik voorzichtig, maar vanzelfsprekend was er geen twijfel mogelijk over de ultieme, tedere zorg, aan de lieveling besteed. Daarop veronderstelde ik, niet ten onrechte: "Hij wil profiteren, waar hij maar kan" Deze uitspraak bleek instemming op te roepen en op ons gedeelde inzicht te berusten en tot een afdoende, bevredigende conclusie te voeren omtrent het hondengedrag: "Út is net unne mens" verklaarde de man. Daarop scheidden onze wegen.....

Schrijver: I.Broeckx, 1 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: dieren

4.0 met 1 stemmen 47



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)