Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Jonge rebel

In wezen ben ik nog steeds de jonge rebel, die zich afzette tegen de gevestigde elite en de burgerlijke nozems, de aangepaste braverikken met hun geheime agenda's vol ongure misdaden. Als gereformeerde domineeszoon moest ik vaak twee keer per zondag in de kerk zitten en braaf meedoen aan de religieuze rites. Dat lukte mij maar amper, omdat ik meer geluk ervoer door de vrouwelijke rondingen in de kerkzalen. In gedachten dook ik vaak onder in de broeierige, heerlijk geurende, schoongewassen slippen van argeloze kerkgangsters. Tijdens het zingen van bekende psalmen als 'Wat de toekomst brengen moge' likte ik in gedachten de overmatig vochtige spleten van de vrome dames. In gedachten ejaculeerde ik openlijk over de dikke tieten van de uit volle borsten zingende schijnheiligen, die met hun pinklange tepels mijn ogen eruit wipten.

Ik werd verblind en versierd door de vrouw van de organist, die met een tasbandje haar volle borstenpaar accentueerde. Zwaar depressief en dronken van Alsace-wijn en goedkope bier verklaarde ik haar mijn liefde. Ze noemde me een zielepoot, terwijl haar man een mislukte Charlie Chaplin was, die ze later enkele jaren verliet. Mijn jaren, zeg maar, denk maar. 'Je hebt een goede smaak!', zei mijn vader terecht. Ze had me zoveel troost kunnen bieden, denk ik achteraf, zoveel genezing, maar ze deed het niet, omwille van gereformeerde stijfheid en naargeestigheid. Mijn latere gedicht 'Zielepootdood' is geïnspireerd door haar dodelijke uitspraak. Zelfs nu zou ik haar nog volop willen beminnen, hoe ze ook verouderd is, het zou veel goedmaken. Dat lijkt me opperste gelukzaligheid, Nirvana, want in wezen beminde/bemin ik haar liefdevolle ziel. Zie je wel, nog steeds de benevelde junk, die opveert bij 'Rebel Yell' van Billy Idol.

Schrijver: Joanan Rutgers, 9 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: liefde

4.0 met 2 stemmen 116



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)