Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Nog een week...

Nog een week nog een week, dreunt het door mijn hoofd,
want het zwaard hangt aan het touwtje, een dun, breekbaar touwtje.
Zal het stevig genoeg zijn, zal al onze inspanningen van nut zijn,
zullen al onze smeekbedes hebben geholpen, zou het?

Nog een week,
dreunt het door mijn hoofd, ik kan er een liedje over schrijven,
zo ben ik bezig geweest met promoten, met adviseren met mensen
een hart onder de riem te steken ( zie het voor me)
mensen op te monteren, kortom:
nog een week.

Hoe zitten we er volgende week om deze tijd bij?
Ja, natuurlijk in de stoel en natuurlijk afgestemd op www.nederlands.nl
want we moeten wel weten of het draadje handmatig wordt verwijderd,
we moeten wel weten of het vanzelf naar beneden dondert,
we moeten weten wat er gebeurd.

Wat hebben we afgezien de afgelopen weken, want:
we namen het voor vanzelfsprekend dat het er was,
we namen gewoon aan dat een klik volstond.
We namen, nog een week, zeven dagen.

Dan weten we of alle inspanningen middels FB middels mail,
middels oproepen per media, per post zelfs per telefoon,
vruchten heeft afgeworpen.
Nog een week...nog slechts een week en ik heb een gerimpelde duim,
ik bid- duim- vecht- hoop- verwacht- een week....
en daarna, met frisse moed verder?

Zal ons gebed worden verhoord?
Nog 1 week....

Schrijver: An Terlouw, 11 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.1 met 8 stemmen 247



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Len Cornelis
Datum:
12 oktober 2015
Luie lezers? Hoeveel interessante wijzigingen heeft deze site eigenlijk werkelijk ondergaan de laatste jaren? Stel, niet indrukwekkend veel. Paar tabbladen weg. Logisch, deze werden vaak gebruikt om vliegen af te vangen, of anderen de les te lezen met teksten van wijsgeren of andere dode schrijvers. Mede door het muffe cijfersysteem en soms onverklaarbare lezersaantallen, bleken deze rubrieken ten dode opgeschreven.

Nog meer wijzigingen? Ja, de autobiografie. Dat is het wel. Johan heeft uiteraard het volste recht om eigen keuzes te maken. Maar het lijkt mij overdreven om nu te stellen, dat het onderste uit de kan is gehaald om de site meer leven in te blazen. Naast luie lezers, is het ook zaak om pittige schrijvers te hebben en nieuwe binnen te halen. Dat staat los van de tijdgeest, modernisering van de site, en nog veel meer zaken waar iedereen gloedvol over schreef op deze site.

Ook de poenkwestie die vaker wordt genoemd, heeft te maken met aantrekkelijke stukken op de site. Zijn deze er te weinig, dan scheelt dat wel een slok op een borrel bij het aantrekken van eventuele adverteerders. Ook is interessant de vraag waarom Johan niet wat vaker de dialoog opzoekt met zijn lezers. In veel bijdragen, welke pleiten voor behoud van deze mooie site wordt de legendarische eindredacteur van alles toegedicht.

Wat hij mogelijk denkt, vindt of overweegt. Of de wijze uit Het Noorden gevoelig is voor emoties. Of meer lonkt naar marketing en businessmodellen. Grappig blijft, dat wij daar bijna geen bal van weten. Stil maar, wacht maar, wat beroert het Groningse mysterie? Wat blijft bij mij is de onverholen bewondering voor het initiatief voor deze site, de rustige opbouw en het al jaren in de lucht houden van deze site. Maar onbekend blijft hij wel, onze Johan.
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
11 oktober 2015
Heel goed geschreven, An. Ik duim met je mee.
Naam:
Lezer.
Datum:
11 oktober 2015
Mis mevrouw zo werkt het niet.
Het is business.
Als er geen interesse is in de inzendingen
(het product)
gaat de zaak op zijn reet.
Simpel toch niet waar?
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
11 oktober 2015
Volgens mij is het niet meer mogelijk om de site nieuw leven in te blazen, want het is wat het is en de problematiek ligt bij de luie en ongeïnteresseerde lezers, die werkelijk niet te pushen zijn en dan houdt het inderdaad op. Zo'n knap in elkaar gezette site kan natuurlijk nooit als een buurtkrantje in een wazig dorp floreren. Dat vloekt met de inhoud. Zelfs reclamefolders worden meer gelezen. Preken in een kathedraal, terwijl er hier en daar iemand zit te luisteren, is natuurlijk ook niet vol te houden. Het karige bezoekersaantal geeft de nekslag. Schrijfkunst is niet hot genoeg meer. Internet biedt de massa veel leukere mogelijkheden van vertier en (zogenaamde) diepgang. Face it. Wij zijn de laatste der Mohicanen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)