Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een date met een oudere dame

Ik had me niet opgemaakt voor de gelegenheid en met mijn kleding kon niet geadverteerd worden in "Elle", "Cosmopolitan" of "Vogue"
De korte afstand tussen onze ogen in het helverlichte café moeten hem overduidelijk mijn leeftijd getoond hebben die ruim twintig jaar hoger lag dan de zijne
Zijn situatie was minder florissant dan mijn uiterlijk en zijn brein weigerde kennelijk de noodzakelijke zeilen bij te zetten die erger zouden kunnen voorkomen, zodat hij, schijnbaar willoos en stuurloos de cannabis het roer van zijn leven volledig liet overnemen
Tenslotte grabbelde hij onbeschaamd en brutaal in mijn portemonnee en ontfutselde er een biljet van vijf Euro aan, om de mooie, jeugdige glimlach van de serveerster te verwerven, die zij voor dit bedrag wel weg wenste te schenken....

Schrijver: I.Broeckx, 17 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: mannen

3.0 met 3 stemmen 89



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
19 oktober 2015
Zowel mannen als vrouwen kunnen in een overgangspositie zitten, een langdurig transformatieproces, een spirituele initiatie, waardoor zij schijnbaar verkeerde wegen kiezen, maar modder kan goud worden, zoals de alchemisten wisten. De noodzaak om dag in dag uit high te zijn, kan een therapeutisch verwerkingsproces van schrikbarende trauma's zijn. Soms is het genezingsmiddel minder erg dan de opgelopen schade. Never judge a book by it's cover. Ik zag vandaag een jongedame bij de koffie-automaat van AH en zij zag er verdoold en tragisch uit, maar ze lachtte wel heel vriendelijk naar mij toen we samen naar een huilend kind keken, die op de vloer wilde slapen, boos op zijn stuurse vader. Kijk dwars door de obstakels heen om de ziel van de ander te ontdekken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)