Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoetingen in het Openbaar Vervoer/De vurig verlangde, c.q. de verguisde Liefde......

In de Liefde is alles mogelijk, zegt men; zij schijnt anderzijds haar vaste psychologische wetten erop na te houden, als betrof het het mechaniek van een Zwitsers horloge waaraan geen radertje mag ontbreken om een feilloos precieze tijdsaanduiding tot stand te brengen....

In buslijn 6, op weg van noordelijke naar westelijke stadsgedeelten luisterde ik het levendige gesprek af tussen een jonge man en diverse vrouwen, dat rijkelijk gelardeerd werd met de "tussenwerpsels" "ik had zoiets van", "op zich" en "zeg maar" en de welhaast onontkoombare perikelen kwamen aan de orde. "Je moet kunnen kappen" merkte een van de vrouwen op (na een dergelijke beslissing had ze zich heerlijk vrij en bevrijd gevoeld).

Misschien waren "Psychologie Magazine", "Happinez" of "Mind" haar lijfblad(en), had ze de "Parship Test" al meerdere keren gedaan en misschien vereenzelvigde ze zich mateloos met de jonge fotomodellen die breed lachend (altijd maar breed en uitbundig lachend met kaarsrechte tanden en gestifte lippen) de bladzijden van de magazines "bevolkten". De Liefde werd via de datingsites aangeprezen als een artikel dat men aan- of af kan schaffen, dat men kan kopen zoals een pond suiker of koffie bij de supermarkt.
Maar de in een dure nagelstudio gelakte en bijgewerkte nagels, het ideale gewicht, eventueel in een studio verworven, en zelfs de gefotoshopte vagina bieden geen garantie voor de Liefde die alleen in de valuta van het hart betaalbaar is, voor een band die bestand is tegen de vergrijzende lokken, de hangborsten, de sleur, de saaiheid en de gevoelsvervlakking......

Schrijver: I.Broeckx, 30 november 2015


Geplaatst in de categorie: liefde

4.0 met 1 stemmen 316



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)