Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mijmering op Kerstavond......

Nu, op deze Kerstavond, verbeeld ik me dat we nog samen zijn, zoals in de voorgaande jaren, zoals in heel mijn voorgaande leven.....
De oude eiken meubelen waren dan als door een geheimzinnig waas omfloerst, alsof ze spraken van Vader, van broer en zus en in de voorafgaande dagen had Marianne het kleine boompje opgetuigd met de lieflijke frutsels en fratsels die bij het Kerstfeest horen....
Ik was dan graag bij je als we samen onze onuitgesproken gedachten lieten gaan over Vader, over het voorbije jaar, over onze verbondenheid.
Nu ben ik alleen op Kerstavond en overal in de huizen van de mensen zie ik grote en kleine feestelijk verlichte kerstbomen waar mensen zich omheen scharen, zoals wij altijd deden en mijn peinzende, mijmerende gedachten zijn bij jou, bij jou die ik voorgoed verloor.....

Schrijver: I.Broeckx, 21 december 2015


Geplaatst in de categorie: kerstmis

3.5 met 4 stemmen 60



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
22 december 2015
Heel veel oudere mensen zijn eenzaam tijdens de Kerstdagen en ook al proberen ze hen er weer bij te betrekken door huisbezoeken en de oplettendheid van het AH-personeel, daarmee genees je eenzaamheid niet zomaar. Eenzaamheid is niet met een app weg te zappen. Je uit weemoedigheid en stil verdriet. Maak het jezelf gezellig, Ineke, koop wat Kerstfrutsels en drink sappige Chardonnay, juist eenzame mensen zoals jij verdienen extra veel warmte!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)