Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mysterie en openbaring/scherven van een leven......

Het scheen me toe dat ze aan een stuk door op de toppunten van wanhoop verkeerde, als een onwillige koorddanser die voortdurend van het koord van het leven af dreigt te vallen, maar ze zweeg; zweeg voortdurend zodat haar innerlijk voor mij afgesloten bleef als een onontdekte schat in een Koningsgraf.

We waren bij het glasatelier aangekomen. Ze vervormde haar mond tot een geveinsde glimlach en de docent knipte en boog voor haar toen ze vroeg of ze een werkstuk kon maken van glasscherven die ze aaneen zou lijmen om op symbolische wijze de gang van haar leven weer te geven; van verscheurdheid naar eenheid; van gebrokenheid naar harmonie.

Met haar verzoek gaf ze mij een kortdurende inzage in haar gemoedsleven dat als door een momentane bliksemflits hel verlicht werd, waarna onverminderd de duisternis intrad die altijd al haar zielenroerselen afgeschermd had voor mij, afgezien van het moment van haar bruuske verzoek, eens: "Wil je op mijn begrafenis een gedicht over Brabant voordragen?"

Schrijver: I.Broeckx, 22 december 2015


Geplaatst in de categorie: individu

5.0 met 1 stemmen 54



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)