Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinnering aan de zomer van 2007

De zomerdag lag zo mooi en volmaakt als een feestelijke beddensprei over de wereld en bekleedde haar zo majesteitelijk met jeugd en schoonheid dat ik geneigd was het gewicht van mijn vele zomers, mijn werkloosheid en mijn liefdesverdriet te vergeten.
De schaduwen en het zonlicht wervelden zo enthousiast over mijn muren dat de wereld mij verleidde geen aandacht te besteden aan mijn longklachten.
We schreven zomer 2007.
De temperatuur was net goed, net aangenaam voor de zintuigen, de wind streelde en aaide
Gifzwarte kraaien stapten parmantig over het geschakeerde groene grasveld.
Ik was niet jong meer maar de wereld getuigde van overvloedige en uitbundige jeugd....

Schrijver: I.Broeckx, 2 februari 2016


Geplaatst in de categorie: natuur

3.0 met 2 stemmen 64



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Ton Hettema
Datum:
3 februari 2016
Mooie overweging en observatie, waarde I.
Daar knapt een mens van op.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
3 februari 2016
Zoals ik al eerder stelde, Ineke, evenaar je de stijl en intentie van de Nieuwgriekse dichter Konstantínos Petros Kaváfis!... Hou die schrijfvorm vast en doe ons nog flink verbazen!... Je hartenkreten zijn dan ook prozapoëtisch en daar dient deze rubriek uitstekend voor. Mijn prozagedichten plaatste ik ooit op Verhalen.nl, omdat Netgedichten.nl niet altijd het Arthur Rimbaud-principe hanteert. Georg Trakl is ook een door mij bewonderde prozagedichtendichter van topniveau. In prozapoëzie kun je vaak veel meer kanten op en heb je de vrije hand om raak te slaan.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)