Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Wild-west-taferelen in de Nassaustraat

Van de ene dag op de andere is er een berglandschap geschapen langs de snelweg in de Nassaustraat ten behoeve van de aanleg van de nieuwe riolering. Grote, grijze, holle buizen liggen er zij aan zij naast elkaar, klaar voor gebruik, als enorme mergpijpen in de etalage van een bakkerswinkel en 's-nachts is het geluid te horen van onduidelijke, maar kennelijk noodzakelijke werkzaamheden, uitgevoerd door mannen in lichtgevende kledij. Overdag rijden felrode vrachtauto's met de firmanaam erop in krullerige witte letters af en aan om de noodzakelijke materialen aan te voeren en een felgele heftruck draait als een kermisattractie in de rondte en neemt met haar grijper grote happen zand uit de pas ontstane bergen. De mannen staan er omheen en keuvelen en converseren (en niet alleen over het werk). Honden stoeien onstuimig in de grote zandhopen die de geelbruine, donkerbruine en roestkleurige aardlagen tonen waaruit zij afkomstig zijn. De symmetrische patronen van de narcissen die gewoonlijk rond deze tijd in keurige colonnes en met maïsgele en citroengele bloemen de lente aankondigen, worden verdrongen door de werkzaamheden maar tegen de zomer zal een keurig gazon opnieuw getuigen van de netheid van de buurt......

Schrijver: I.Broeckx, 4 april 2016


Geplaatst in de categorie: landschap

4.0 met 1 stemmen 103



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
5 april 2016
Ook zo spuugzat van de overdreven vlijtigheid van de uiterst onzinnig, rustverstorende, laagopgeleide, treiterende werkmieren?!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)