Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Indrukken van een reis (vervolg)/Luxe en wanhoop

In de enorm luxueuze, gigantische lounge van het hotel, waar zij diep wegzakte in leren fauteuils, waar de asbakken verwisseld werden als zij met haar ogen knipperde en waar serveersters af en aan liepen met drankjes naar keuze, zat zij met haar verbeten mond die verwrongen was door neerslachtigheid en zwaarmoedigheid.
In het klassiek-Duitse prieel waar het zonlicht van mei grillig speelde met ranken van klimop en met de innige gezichtsuitdrukkingen van twee verliefde mensen (ZIJ droeg haar rode, lange haar opgestoken en legde haar hoofd in een steels maar abrupt gebaar af en toe even tegen ZIJN schouder) stroomden de klachten onophoudelijk van haar lippen.
De dure reis beantwoordde niet aan haar verwachtingen en de opgewekte raadgevingen van haar lichtzinnige vriendin konden de kloof tussen haar versteende innerlijk en de zonnige, veelbelovende buitenwereld met haar genietingen niet overbruggen; zij kon niet als een dappere dagreiziger de sprong wagen over het ravijn van haar zwaarmoedigheid.
Haar inktzwarte, wanhopige hart had zij met zich meegenomen, in zich gedragen, voortdurend, en het vergezelde haar als ongewenste reisgenoot, ongeacht de luxe en genoegens, die aan haar niet besteed waren.....

Schrijver: I.Broeckx, 5 mei 2016


Geplaatst in de categorie: reizen

4.0 met 1 stemmen 64



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)