Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Over het oordeel dat (nog) niet geveld wordt......

....en daar toont de foto op het brede computerscherm achter het bureau van de longarts mijn karkas, dat wil zeggen mijn aanstaande karkas, de keurige twee helften omspannen door de witte ribben. Hiermee zal ik eens rusten, voorgoed rusten en nu al schijnt de gaafheid aangetast te zijn....
Maar de arts heeft een diepe blik geworpen in de voor mij duistere krochten en spelonken, in de vertakkingen, in het fijnmazige netwerk van de bronchiën en de longen en hij heeft niets kwaadaardigs of afwijkends gevonden....
Mijn tranen stromen van commotie, tranen omdat ik de mij zo geliefde wereld en natuur langzamerhand weer kan toe-eigenen: de elegante diepgroene sparren met hun tooi als van een baljurk, de meizoentjes die voorzichtig hun kopjes opsteken, de lieflijke tonen van vogelgezang en zoveel meer wat mij oneindig lief is en wat ik slechts met het alleruiterste verdriet ooit achter mij zal kunnen laten.....

Schrijver: I.Broeckx, 6 mei 2016


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 4 stemmen 59



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
7 mei 2016
Wat een opluchting moet dit voor je zijn en tegelijkertijd de door jou met een paar simpele woorden beschreven emoties mogen voelen. Het is ieder mens van harte gegund.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)