Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mijn kennismaking met Lieke

Ze is gekomen en op het eerste gezicht zag ik al dat ze weinig zeilen bij te zetten had.....
De hersenvliesontsteking had diepe sporen nagelaten.
Ze droeg een armzalig, haveloos en onderkomen bontjasje dat op merkwaardige en provisorisch aandoende wijze was samengesteld uit losse lappen en het was haar aan te zien dat de misère en het ongeluk hun wrede klauwen naar haar hadden uitgestrekt en haar in hun onverbiddelijke greep hielden.
Maar ze was goed, lief, zorgzaam en betrokken....
De wanordelijk gegroepeerde snuisterijen en spulletjes in mijn flatje gaf ze een plaatsje.
In het dressoirtje dat ik van Moeder geërfd heb bewaarde ik nog een fototoestel van ouderwetse makelij dat echter nog goed dienst kon doen. Ik gaf het Lieke cadeau voor haar dochter. Ze inspecteerde even vluchtig het mechaniek, de knoppen en handeltjes, verklaarde dat ze het een lieve geste vond en nam het toestel mee.....

Nooit heb ik haar weergezien....

Schrijver: I.Broeckx, 8 mei 2016


Geplaatst in de categorie: individu

3.5 met 2 stemmen 53



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)