Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zo slim

Eega slikt de wereld aan pillen, dat houdt hem op de been - en in het land der levenden, beter ook. Bij dat regiment aan pillen zitten vanzelfsprekend ook de zogenaamde plaspillen...eentje 's morgens en eentje 's middags. Hij loopt dus heel wat af naar het kleinste kamertje, de gleuven zitten temet in het laminaat van het vele lopen...

Maar dit terzijde, alhoewel terzijde...tijdens het winkelen blijkt er een nieuwe zaak in het winkelcentrum te zijn bijgekomen, een soort van kaasboer die diverse meisjes het centrum af laat lopen met plankjes en daarop heerlijke stukjes kaas...

Natuurlijk pakken we ervan, zalige kaas zijn we Nederlanders voor tenslotte en het is nog gratis ook...de ene kaas nog lekkerder dan de andere, smullen geblazen..als we klaar zijn met de nodige spulletjes, gaan we toch maar eventjes richting het nieuwe zaakje...alles ziet er " gelikt" uit, proper, lief personeel, alles mooi en overal kaas, kaas en jawel nog eens kaas.

Nou zijn wij beiden al verzot op kaas en mede door mijn dochter attent gemaakt op z.g. heksenkaas...wat een zalig spul is dat en normaal wordt het gekocht bij de grutter, maar deze zaak, tja een speciaalzaak, die mensen maken dat zelf...

Dus ik schaf me (na geproefd te hebben en het water me ervan in de mond liep) een potje aan, alsof er een gebakje in mijn mond zat. Dan wordt het avond en we zitten genoeglijk met een blad, met wat toastjes en kaas op de bank...pure verwennerij natuurlijk.

Niet alles opmaken, nog iets overhouden, morgen weer een dag, na een uurtje liggen we op bed en ik val in slaap, diep en droomloos, alhoewel er zal best een stukje kaas voorbij zijn gekomen..., de volgende morgen is eega stront-chagrijnig, niet te genieten, kortom: hij heeft wat ie normaal niet heeft een knoert van een ochtendhumeur...ik laat hem maar.

Elk uur moest ik eruit, plassen bromt hij IEDER uur...begon om twaalf uur al, ik ben versleten...joh zeg ik, hoe kan dat nou? Tja, híj wist het niet en ik vroeg: zou dat aan die heksenkaas kunnen liggen? Geen idee, maar Google biedt uitkomst: in heksenkaas zit bieslook en dat is dus vochtafdrijvend.....

Wanneer ik hem dat vertel, is het antwoord, "dat neem ik nooit meer" ach wat errug, nou is dat hele potje alleen voor mij, want IK heb nergens last van.....

Schrijver: An Terlouw, 21 mei 2016


Geplaatst in de categorie: voedsel

3.8 met 4 stemmen 82



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
21 mei 2016
Jammie, An. Ook ik houd erg van diverse soorten kaas, vooral de z.g. "stinkkazen" (Limburgse maar ook Harzer). Na het nuttigen daarvan blijft vrouwlief ook liever iets uit mijn buurt. Heb nu in gedachten virtueel mee gesmuld!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)