Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een wandeling langs veertien vennen/Tussen rododendrons en waterlelies

Op de landkaart geven lichtblauwe vlekken met grillige omtrekken de plaats aan van de Oisterwijkse vennen. Tijdens onze wandeling komen de strakke, prozaïsche schema's van de overzichtskaart tot leven en blijken de blauwe vlekken uitgestrekte, weidse wateroppervlakten of zwarte, onpeilbare diepten waartegen de crèmewitte en groene cirkeltjes van de bloeiende waterlelies fel afsteken. De atmosfeer is mild. Een licht briesje verwent onze gezichten terwijl we voortstappen over zanderige paden, bezaaid met dennenappels en overwoekerd door boomwortels. In een klein café, verlicht met kaarsen, nippen we van een beker warme chocolademelk.

En verder gaat de tocht, langs veertien blauwe en zwarte meren, langs bloeiende rododendrons en geurige dennen. Verder gaat de tocht tot onze stramme benen ons niet meer kunnen dragen en de avondhemel bomen, meren, lelies en rododendrons met haar donkere mantel toedekt als een liefhebbende vader zijn kinderen.....

Schrijver: I.Broeckx, 26 mei 2016


Geplaatst in de categorie: natuur

2.8 met 5 stemmen 73



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
25 juni 2016
Email:
hmessielive.nl
Ineke, ik beleef in gedachten meer dan ooit de vele keren dat ik bij die vennen ben geweest, dankzij jouw dichterlijke hartenkreet.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
27 mei 2016
Aanstekelijk geschreven. Gezien de nog wat haperende, maar naderende zomer een prikkelende aansporing om er op uit te trekken en nieuwe natuurgebieden te ontdekken. Om jezelf uit de boeken en de laptops te trekken en om weer volop in contact met de natuur te treden, de beste heelmeesteres die er is!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)