Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In Memoriam: mijn kameraad de fotograaf

Om je bescheiden, eenvoudige katafalk, gesierd door een fleurige rouwkrans van je diepbedroefde vriend, stonden zes stijlvolle, crèmekleurige kaarsen en een lied weerklonk uit je zo geliefde Oostenrijk; een treurig lied, toch gekenmerkt door een zweem van melancholie en zelfs door een zweem van vrolijkheid, gemengd met verdriet; een lied van eenzaamheid en afscheid, van een weerzien in het onbestemde, oneindige, transcendente land achter de horizon....

Die dag onweerde het en een felle regen stortte neer op de aarde, alsof de hemelen je afscheid kracht bij wilden zetten.
Je was mijn kameraad. We lachten en huilden samen, jij maakte met je camera de beelden die mijn teksten begeleidden.
We liepen zij aan zij, in de korte tijdsspanne die ons gegund was door het meedogenloze universum, dat kennelijk naar willekeur beschikt, bepaalt en veroordeelt tot treurnis, afscheid en eenzaamheid.....

Schrijver: I.Broeckx, 2 juni 2016


Geplaatst in de categorie: afscheid

2.8 met 4 stemmen 56



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)