Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Terug naar de Zorgwoning.......

Vertwijfeling, neerslachtigheid, angst, wanhoop en verdriet houden geen halt voor de deur van de Zorgwoning, integendeel....

Deze is ingericht als een zaal van een museum, met gestileerde beelden van katten en overige parafernalia, die overigens, ondanks alles, een koele, kille, klinische indruk maken alsof een psychiatrisch patiënte geen smaak zou hebben en geen gevoel voor kunst....

Een eenzaamheid doordringt alles, doordringt de hele atmosfeer, een bittere en huiveringwekkende eenzaamheid die ongetwijfeld uit zal monden in de genadige dood die op kousenvoeten naderbij sluipt....

Maar tijdens haar verjaardagsfeestje werd er luchtig gebabbeld over de "waan van de dag"; gezellig, burgerlijk, en het gesprek was zo gewoon en alledaags, het verwijderde zich zo mijlenver van de dramatische en uiterst demonische hallucinaties die bezit hadden genomen sinds jaar en dag van de geest van de bewoonster van de Zorgwoning en die haar dag en nacht kwelden en martelden.....

Schrijver: I.Broeckx, 27 juni 2016


Geplaatst in de categorie: ziekte

3.2 met 4 stemmen 1.752



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
28 juni 2016
De wereldkunst is grotendeels door psychiatrische patiënten gecreëerd, maar dat snapt de aangepaste, hardnekkige, fantasieloze massa nog steeds niet. Als verstikkende wurgslangen willen ze nog steeds niets met hun rijke denkbeelden te maken hebben. Ze laten hen liever stikken in de door hen opgevoerde eenzaamheid. Een knap staaltje van maatschappijkritiek!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)