Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verraad van de allerliefste?

Sinds het afscheid van de allerliefste staan in mijn woonkamer op de zwarte vitrinekast met de glazen deuren vier slanke kobaltblauwe vazen met lieflijke Chinese motieven als vuurspuwende draken en feeërieke witte wolkjes. Aan hun onderkant is een fijn motiefje zichtbaar als was dit de handtekening van de kunstenaar die ze vervaardigde.

Oma heeft ons op 93-jarige leeftijd voorgoed verlaten en mijn vazen vormen de enige tastbare herinnering aan haar eveneens kobaltblauwe ogen die zo liefdevol op mij rustten in lang vervlogen tijden.

Ik heb af moeten haken - in weerwil van mijn armoede - tijdens de telefonische, ijskoude onderhandelingen met het Veilinghuis. Het was of ik Haar verried, of ik met een misdadige koehandel bezig was, alsof ik Haar wezen, Haar hart en ziel verkwanselde en de tranen overvielen mij eens te meer toen ik dacht aan mijn portret van jonge vrouw dat in Haar kamer in het Zorgcentrum een ereplaats innam.....

Schrijver: I.Broeckx, 8 juli 2016


Geplaatst in de categorie: overlijden

3.5 met 2 stemmen 56



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)