Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mijn dode hart

Het was op die zomerdag in die zomer, die zich breed en weldadig uitstrekte over de wereld en die onvermijdelijk en onstuitbaar de herinnering opriep aan verre, voorbije zomers uit mijn jeugd in mijn geliefde Oisterwijk, dat ik het naburige dorp opnieuw bezocht.

Een glanzend-blauw treintje met twee wagons zou ons voeren langs de bosschages, langs de vennen en villa's en ik zou - voor het eerst sinds mijn jeugdjaren - het feeërieke Klompven weer zien - het spiegelende water, de waterlelies - en de omringende majestueuze landhuizen.
Daar woonde in lang vervlogen dagen die jongen uit mijn klas, Oscar genaamd, die het middelpunt vormde van mijn jeugdige bevlogenheid.

De zomer van mijn vijftiende levensjaar is nooit teruggekeerd in mijn leven en, verouderd, bedenk ik hoe mijn hart en ziel zijn afgestorven, hoe doodsheid en lethargie mijn innerlijk regeren, hoe de rozen en hortensia's voor altijd een vale weerschijn in mijn ziel zullen vinden......

Schrijver: I.Broeckx, 16 juli 2016


Geplaatst in de categorie: emoties

3.0 met 3 stemmen 55



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)