Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een zomeravond aan het "Stadsstrand" te Tilburg/Een paradijs voor "Old-Hippies"?

Het Tilburgse "Stadsstrand" ligt op merkwaardige wijze verscholen achter de straten van de wijk "Jeruzalem"; mij uit mijn verre jeugd nog zozeer bekend en het vormt een echt "strand" met kiezels en wit zand en ligstoelen en een boot, scheef op het land getrokken, van binnen bekleed met helblauwe houten planken.

Is het hier een paradijs voor "Old-Hippies"? Gezien het publiek dat is komen opdagen, lijkt het hier wel op.

Hoe het ook zij, we aten op die gedenkwaardige, merkwaardige zomeravond, daar doorgebracht, van "tortilla chips" met een sausje en luisterden naar de verhalen van Syrische vluchtelingen die, op voor mij wonderlijke en verbazingwekkende wijze, hun domicilie hebben gevonden in "Sint Jozefzorg" (waar zijn de tien jaar gebleven sinds het overlijden van mijn dierbare oude moeder, die daar leefde en stierf?)

Later op die warme en donkere avond waren we met de snelle en luxueuze Cabrio van Denise nog naar het overschaduwde terras van een café geweest waar grote parasols de tafels overhuifden en sprak ze me honderduit over haar toekomstige (?) carrière van account-manager......

Schrijver: I.Broeckx, 27 juli 2016


Geplaatst in de categorie: woonoord

2.5 met 2 stemmen 54



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
27 juli 2016
Beste Ineke, gezien je talloze promotie-schrijfsels over Tilburg, lijkt het mij wel eens tijd worden, dat de burgemeester van Tilburg jou eervol gaat bejegenen en je een stadslintje geeft, beter nog, ereburgeres van Tilburg maakt!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)