Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ongenadige tijd en verzoenende droom (prozagedicht?)

Het is december 2008. Buiten heerst de vrieskou. Terwijl de warmte van het dekbed mij omgeeft, opent zich de wereld van droom en slaap voor mij.

Een hel licht valt over een tafereel uit het verre verleden. Het moet 1964 zijn. Daar is de zonnige tuin. Mijn beide nichtjes, over wie mama zich goedgunstig ontfermd had na de tragische dood van hun moeder, zijn daar. Ook zie ik de negerpop, "Bella" genaamd, in haar zondagse jurk in het zonlicht in de tuin. En daar is mama in haar werkelijke, jeugdige gedaante. Zo dierbaar is ze me, nooit meer kunnen we gescheiden worden. In de wereld van droom en slaap ben ik bij haar voor altijd.

Mijn droom is een kostbaar geschenk, een kleinood dat de ongenadige tijd teniet doet, verzacht, overbrugt, zoals een brug, uit graniet gehouwen, het woeste water van een ontembare rivier overspant......

Schrijver: I.Broeckx, 1 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: emoties

3.5 met 2 stemmen 39



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)