Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een mislukte sollicitatie (vervolg)/Afgekeurd, zelfs voor het kippenhok

Op het gymnasium sloeg ik geen slecht figuur, maar na een "carrière" in bedrijfsleven en overige sectoren van de maatschappij, die men met recht desastreus of rampzalig in plaats van fortuinlijk of voorspoedig kan noemen, had ik mij aangemeld voor het schoonmaken van een kippenhok.
Via een ruilhandelssysteem, speciaal ontworpen voor armoedzaaiers en paria's, kon ik op deze manier wellicht enig "alternatief geld" verdienen dat ik weer in zou kunnen zetten om van anderen diensten te betrekken.
Terwijl de hefig kakelende, roodbruine hoenderen, die hopelijk geen variant van een besmettelijk virus onder de leden hadden, tijdelijk verbleven op de bovenste verdieping van hun donkergroen geverfde behuizing, wrong ik mij op de "begane grond" in alle hoeken en bochten om met een spatel hun rijkelijk aanwezige en vastgekoekte mest los te krabben en vervolgens in een emmer te deponeren. Deze werkzaamheden namen geruime tijd in beslag. Daarna was het zaak, zo begreep ik, de boel flink uit te soppen, Ik voorvoelde al welke rekening mijn spieren me de volgende dag zouden presenteren...
Na enkele uren, toen de klus geklaard was, was het mijn grootmoedige en ruimhartige aanbod nogmaals de werkzaamheden uit te voeren, wanneer dat ook maar nodig mocht zijn. Hoe ik echter mevrouw mijn "werkgeefster" tegen me in het harnas gejaagd had, bleef mij onduidelijk; men schijnt zich niet bewust te zijn van de vaak minieme onaangename signalen die men uitzendt en die kwaad bloed kunnen zetten, hoe goed men alles ook bedoelt. Haar "uitstraling" was ook bepaald nors te noemen. Zo deed mijn "werkgeefster" niet onder voor de eerste de beste "Captain of Industry" en bleek zij kieskeurig te zijn op het belachelijke af en blijkbaar hield zij nog een keur van andere kandidaten voor het schoonmaakwerk in reserve, die zij naar eigen believen op kon trommelen voor de toch al niet zo plezierige klus, waarvoor ik nu kennelijk, naast mijn overige mislukkingen, een brevet van onvermogen had ontvangen. Kennelijk waren tal van academische diploma's, die ik overigens wel degelijk tot mijn beschikking had, vereist voor deze "honden-" dan wel "kippen"-baan. Het doosje eieren dat mij, wellicht uit overmaat van dank nog werd aangeboden, weigerde ik tenslotte maar.....

Schrijver: I>Broeckx, 8 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: werk

2.5 met 2 stemmen 767



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)