Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Twee jaar was ze geworden

Onlangs was onze achterkleinkind Nika twee jaar geworden. We feliciteerden haar met kusjes, maar dat ze jarig was besefte ze nog niet. Al gauw ging ze weer spelen op de kinderglijbaan, samen met haar broertje Maico. Wat was ze druk dat lieve kind, gekleed in een roze jurkje. Ze zegt al heel wat woordjes en met haar blonde krullen is ze het zonnetje in huis. Toen de koffie en thee werd gepresenteerd werd ze op de schoot genomen door de vader van onze schoonzoon Roy en mocht ze de kaarsjes op de traktatie taart uitblazen. Daarna werd ze toegezongen met het verjaardag lied, er is er één jarig, hoera, hoera enzovoort. Dat kind begreep er niets van. De cadeautjes voor haar lagen nog ingepakt op de tafel in de huiskamer.

Het moment was aangebroken om de presentjes aan haar te geven. Nou dat vond ze erg leuk. De pakjes werden door haar met hulp ontdaan van het mooi gekleurde inpak papier en wat er tevoorschijn kwam bewonderde ze met haar gulle lach en het werd achter haar gelegd op een tafeltje. Zo ging het een hele tijd door, toen er plotseling een grote doos voor haar werd neer gelegd. Wat zou daarin zitten? Je had haar moeten zien wat ze zag, een mooie grote pop. Ze was niet meer te houden, die pop werd meteen door haar geknuffeld, echt het moederlijke en de liefde zag je aan dat lieve kind. Ze trok zelfs het broekje van de pop uit om de bips schoon te maken. Daarna kreeg ze nog een verplaatsbaar mandje om de pop te laten slapen. Wat was Nika blij.

Schrijver: kees niesse, 12 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: verjaardag

3.0 met 1 stemmen 993



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)