Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een mooie ontmoeting op het Pieter Vreedeplein in Tilburg in augustus 2016

De zomerdag feeëriek, mild en rustgevend. Een witte, houten bank op het Pieter Vreedeplein met gestileerde spijlen biedt in principe ruimschoots plaats aan mij en aan mijn helaas denkbeeldige vriend of vriendin.

Een bonte, prachtig gedessineerde duif, als een oorlogsinvalide onder de dieren met één zielig, stomp, gehandicapt pootje komt verlangend aangehipt en inderdaad werp ik haar of hem een stukje van mijn tosti toe waarin hij of zij driftig pikt en zelfs waagt hij of zij het brutaal dichterbij te komen op de rand van mijn tafeltje.

Twee dagen later ben ik op dezelfde plaats te vinden, aan hetzelfde hardhouten tafeltje en drink ik weer mijn "koffie verkeerd" en tot mijn verbazing herken ik mijn bezoeker aan zijn manke pootje. Kennelijk is hij hier een vaste gast, net als ik.

Zullen we elkaar bij een derde visite van mijn kant aan het café-restaurant weer ontmoeten?

Het zou een grote verrassing zijn.....

Schrijver: I.Broeckx, 2 september 2016


Geplaatst in de categorie: dieren

3.5 met 2 stemmen 46



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)