Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Voor het "tribunaal" van ziekte en dood?

Het valt niet mee met een "missive" van je huisarts, bevattende een geheimzinnige, onheilspellende code, die wellicht reeds aanduidt dat je de dodelijke ziekte die je vreest onder de leden hebt, op weg te gaan naar het "medisch bolwerk" aan de Hilvarenbeeksweg en het is bepaald niet de liefkozende streling die een minnaar je zou toebedelen die je ontvangt van het röntgenapparaat dat je op een onvrijwillige manier moet "omhelzen" in een rare, gekunstelde pose waarbij je borsten op een pijnlijke manier samengeperst worden tussen koude, harde platen.

(Zal ik dan ook eens, als mijn lang-vergeten, lang-vergeten tante, wier kwaadaardige genen eveneens tot mijn erfelijke bagage schijnen te behoren, het verlies van de magnifieke "belijning", van de welvingen van mijn lichaam diep bedroefd moeten betreuren; zal ik dan niet meer de trage en elegante paarden met de harige flossen aan hun benen, die voortstappen over de landelijke paden en zo zachtzinnig, trouw en bereidwillig hun lasten dragen, kunnen aanschouwen en het witte fluitenkruid met het brede scherm dat uitbundig, wild en ongebreideld woekert in de wegberm?)

Vooreerst neem ik de nieuwe dag, mijn leven en de werkelijkheid weer in bezit, voel ik nauwelijks de dreiging dat ze mij ontroofd zullen worden, vooreerst schijnen de takken van de esdoorn aan mijn venster zich nog in bedrieglijke bescherming naar mij uit te strekken.....

Schrijver: I.Broeckx, 19 september 2016


Geplaatst in de categorie: ziekte

2.0 met 2 stemmen 39



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)