Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zeer verlate kermisimpressie 2012/ "Vanavond gaan we naar de kermis in de stad"

De stad was altijd al een kermisstad. Nooit heb ik de carrousel met haar bonte lampjes die haar rondjes draait onder de lichte regen - herinnering aan mijn vroegste jeugd - met meer weemoed en verdriet aanschouwd als juist dit jaar.
Nooit heb ik mij meer verdoold en verdoemd gevoeld tussen de jolige jongelui - de jongen met de warrige rode haardos en het nonchalante colbertje, het vrolijke meisje met de leuke hoed - als het ware archetypen uit het door de tijd steeds opnieuw vertelde sprookje van het mensdom.

En - het is eerder vertoond - ik huil. Ik huil om duizend-en-een nooit beleefde gevoelens; ik huil om honderd voorgoed verloren sentimenten, om tientallen kwetsuren en ik huil om het panorama van het vergeten leven dat ik niet meer op kan roepen en om het landschap van het nooit-geleefde leven dat zich niet meer voor mij zal ontvouwen....

Schrijver: I.Broeckx, 24 september 2016


Geplaatst in de categorie: verdriet

4.5 met 2 stemmen 45



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Datum:
24 september 2016
Wat een innig beleefd afscheid!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)