Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Depressief? Welnee!

Wanneer ben je depressief, als de dokter het zegt of als je het zelf vindt? Mogelijk zou in mijn geval elke zielknijper vinden dat ik depressief ben. Al maanden zeg ik tegen mijzelf voor het slapen gaan "ik wil dood, ik wil dood". En bij het ontwaken hetzelfde, plus in de loop van de dag nog een paar keer. En verder weet ik al hoe ik er uit zou willen stappen.

Maar verder voel ik mij prima en ik heb veel energie. De dokter krijgt mooi niet te horen hoe het met mij gaat. Ik kijk wel uit. En trouwens, met mijn zeventig jaar heb ik de leeftijd om te kappen. Maar ik wacht nog een tijdje, want misschien krijg ik wel een mooie hartstilstand.

Schrijver: Jan Vrolijk, 18 oktober 2016


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.5 met 2 stemmen 127



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Ton Hettema
Datum:
10 november 2016
heb je wel eens gehoord van het wijze gezegde
"je creëert met je gedachten wat je zult worden"?

Als je dat zou beseffen, dan zou je je wel dertienduizendachtenzeventig keer bedenken om jezelf te hypnotiseren met die zelf-destructieve gedachte.. denk ik..
vind je het raar dat je lichaam gehoorzaamt als je geest het steeds hetzelfde verhaaltje vertelt?
Naam:
J.de Groot
Datum:
23 oktober 2016
Krijg nou: WAT,
of wat dan ook, helpt dat, en kan je het delen met de mensheid, mooi zeg!
Dat zou een wereldwonder kunnen zijn....
Naam:
Jan Vrolijk
Datum:
19 oktober 2016
Fijn dat je gelachen hebt, An. Ik zou haast zeggen: niets is in het leven zo belangrijk als lachen.
Naam:
An Terlouw
Datum:
19 oktober 2016
Jan, ik denk dat in ieder mens wel iets van een depressie huist, alleen merkt niet iedereen het. De centra's om mensen op te vangen, rijzen als paddestoelen uit de grond. Iedereen heeft, zeker in de herfst te maken met dieptepunten. Ach weet je, of het de bedoeling was weet ik niet, maar gelachen heb ik wel...zeker om je verlangen naar een hartstilstand. Moet je hem niet buiten krijgen, want iedereen weet tegenwoordig een AED te hangen....ik wens je sterkte.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)