Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De ware aard?/Achter het masker

In haar huis was de chaos overweldigend; vermoedelijk een afspiegeling van onheilspellende proccessen die tussen haar oren plaatsvonden. Er was welhaast een kapmes nodig om me een weg te banen naar de slaapkamer achter in het huis waar naaktfoto's aan de muur hingen naast portretten van onze eerbiedwaardige ex-koningin en waar LP's met prominent de merknaam "Polydor" erop tussen kralenkettingen en een verder onbeschrijflijke wildernis op de vloer lagen

Een "concurrentiedrift" ofwel "wedstrijdmentaliteit" die in meer normale en ordelijke tijden nooit aan het daglicht was getreden openbaarde zich nu in de persoonlijkheid van mijn "vriendin"; "Ik heb tenminste de PABO afgemaakt, jij niet" Met het wegvallen van iedere facade viel ook de kunstmatig opgehouden schijn van vriendschap weg.; "Je hebt nooit iets voor me kunnen betekenen"

Deze waarheid, die wellicht van toepassing is op vele pseudo-relaties die onder het mom van vriendschap voortwoekeren werd nu onbeschaamd geopenbaard zoals slechts zelden en niet tegengehouden door de hypocrisie die door een psychische ziekte verjaagd werd als door een onbarmhartig licht dat valt over zaken die aanvankelijk in duisternis gehuld blijven.

Het euvel was nu tenminste getraceerd, al was het onoplosbaar. En ik vermoedde hoe het "lichaam" van de maatschappij doodziek is door soortelijke "gezwellen", overal aanwezig, maar in stilte voortwoekerend en zelden blootgelegd.....

Schrijver: I.Broeckx, 28 oktober 2016


Geplaatst in de categorie: emoties

3.0 met 1 stemmen 45



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)