Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Sombere weemoed

Ineens wanneer ik naar buiten kijk, begrijp ik iets van de herfst- depressies, ineens snap ik waarom mensen " last hebben van het weer" want het is somber buiten en niet te zuinig ook.
Daar, waar het gisteren mistig begon, klaarde het later op en werd de dag toch nog iets van opklarend, maar dat zijn de weergoden vandaag een beetje vergeten.

En omdat ze niet door hebben dat de donkerte niet fijn is voor de depressie- mens, kweken ze nu nog meer depressie-klanten, geen weer- depressie, want dat zou een forse regenbui zijn of een frisse wind, maar het is vandaag windstil, en toch dwarrelen er blaadjes naar beneden.
Het grasveld is niet groen, maar bruin, door de vele blaadjes, ook al een deprimerende kleur...

De lucht is grijs, die is vandaag niet anders geweest dan grijs en daarom snap ik ineens heel goed wat een herfst- depressie is, want als ik naar buiten kijk, word ik weemoedig, niet zozeer omdat de zon verstek heeft laten gaan, maar domweg omdat: in de herfst van mijn eigen leven, het weer mee gaat doen en daar heb ik helemaal niet om gevraagd...
Hopen dat het morgen iets lichter wordt dan vandaag!

Schrijver: An Terlouw, 28 oktober 2016


Geplaatst in de categorie: psychologie

4.0 met 2 stemmen 67



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)