Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Vaak hebben kleine woorden mensen doen vallen en mensen doen opstaaan" (Sophocles)

Ach, hoe lieflijk en melodieus heeft de stem van de doktersassistente steeds geklonken als zij verklaarde: "De situatie is ongewijzigd. Er is geen spoor van kwaadaardigheid in uw borsten aangetroffen", of als mij iets medegedeeld werd van een dergelijke strekking of betekenis.

Zal het eenmaal anders zijn?

In de hal van het Elisabeth Ziekenhuis is tegen de wand een plaquette, een reliëf aangebracht, getiteld: "Genezing in de Tempel van Asklepios" en: hoe herinner ik mij mijn overeenkomstige, overvloedige tranen van die nacht in het verre verleden toen de adem mij teruggeschonken was, toen ik weer kon beschikken over de eerste levensvoorwaarde nadat de strop van de benauwdheid steeds verder aangetrokken was geweest, tot stikken toe.

En nu tikt zachte regen tegen de ramen, nu spoeden zich de wijzers van het klokje voort: ik ben behouden (voor wie? waarom?).

Het uur is nog niet aangebroken......

Schrijver: I.Broeckx, 22 november 2016


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 1 stemmen 70



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)