Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over feest

Een wereld van vertier

Zoals ieder jaar in juli bezetten de felgekleurde carrousels, de wildwaterbanen, de kramen waar men noga, zuurstokken en oliebollen verkoopt en nog zoveel andere attracties voor jong en oud de centrale pleinen van de stad. Al meer dan honderd jaar barst jaarlijks het feest los als het weer tijd is voor de Kermis. Kleine dreumesen van jongens en meisjes besturen opgetogen hun eigen autobusje dat haar rondjes draait terwijl vader en moeder nieuwsgierig en bezorgd hun kroost in de gaten houden.

Verliefde paartjes geven elkaar de ultieme kus als de Hooggaatie haar hoogste punt bereikt en het panorama van de stad zich ontvouwt ver beneden hen en eenmaal beneden raadplegen zij gespannen de waarzegster over de toekomst van hun Romance. Een hoogbejaarde dame laat op een terrasje de menigte aan zich voorbijtrekken terwijl zij nipt van haar kopje koffie. En zo is er voor elk wat wils ieder jaar als een bonte menigte uitwaaiert over de pleinen.

Schrijver: I.Broeckx, 29 november 2016


Geplaatst in de categorie: feest

2.0 met 1 stemmen 746



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)