Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Heerlijk dagje, heerlijk avondje

Struinend over de velden, al slootje springend, over en onder het prikkeldraad klimmend, de beide poten in de modderige klei, zon op de kop, camera bij de hand, zoek ik mijn weg. het natte gras streelt kil de pijpen van mijn broek in een zee van ruimte die deze polder mij biedt. In de verte zie ik de Noenes, daar moet ik niet naar toe. Ik moet naar links afdraaien, die sloot is te breed, die sprong haal ik niet. Lijdzaam volg ik deze afwatering dan maar. fotootje knippen, het blauw, het groen, de herfst, het afstervende riet, het vergezicht, de spiegelingen van wat ik zie in het rimpelloze water, fantastisch, kilometers lang. Waar draait dit naar toe ? Waar kom ik dan uit? Anders moet ik helemaal terug. Boeien! Doorstappen maar. Harde gedroogde koeienvlaaien knisperen onder mijn voeten. De tijd tikt tikt weg. Heel anders dan door de week op kantoor. Bestaat even niet. Zou ik mijn geld ook in de velden kunnen verdienen? Dat zou fijn zijn. Daar een bordje, "Opengesteld" en een wandelpad. Ja, ik ben weer in de bewoonde wereld, eventjes was ik weg, los van alles, maar nu gelukkig ook weer op de terugweg naar alles. Helemaal in mijn element.
Zo dadelijk 't heerlijk avondje.

Schrijver: Frank, 3 december 2016


Geplaatst in de categorie: emoties

3.7 met 3 stemmen 353



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Ton Hettema
Datum:
4 december 2016
Heerlijk!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)