Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Indrukken, opgedaan tijdens een receptie

Het was een drukke bedoening tijdens de afscheidsreceptie van mijn onlangs verworven werkgever, gegeven in het oude, monumentale theater, dat ik nu voor de tweede keer bezocht en waar posters aan de wand veelbelovende theatervoorstellingen aankondigden en na mijn hartelijk bedoelde handdruk verklaarde hij zijn doodskist al klaar te hebben staan. Daarentegen wenste ik hem geluk en voorspoed tijdens zijn aanstaande pensionering. Een boek van twijfelachtig allooi dat in grote oplage gedrukt was over een werkelijk onbeduidende hersencrisis werd als cadeau aan de aanwezigen uitgereikt.
Vogels van uiteenlopende pluimage en levenservaring ontmoetten elkaar en schenen het beroemde adagium van Immanuel Kant: "Die Menschheit in Deiner Person" nu eens bij uitzondering in de praktijk te gaan brengen in een brandende, verscheurde en heilloze wereld en maatschappij. Zo kwam een wereldreiziger en zakenman, die de Aziatische contreien bereisde en verklaarde dat "de mens" overal hetzelfde is en de "menselijkheid" algemeen verbreid in gesprek met een zogenaamde "loser", een getekende die het op merkwaardige wijze in de huidige tijd welhaast tot trend verheven "Syndroom van Asperger" met zich meedroeg als merkteken, als Kaïnsteken. Ik stelde de heren de vraag wie dan wel volmaakt is als mens en de vraag naar de mij merkwaardig aandoende "hausse" in de huidige maatschappij overal "beperkingen" waar te nemen terwijl de kritische blik op de eigen, kennelijk zo extreem geslaagde, succesvolle en getalenteerde persoonlijkheid totaal ontbreekt en men niet beseft hoe men evenzeer getroffen had kunnen worden door tegenslag, mislukkingen, gebrekkigheid, ziekten en ongeluk......

Schrijver: I.Broeckx, 20 januari 2017


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.0 met 1 stemmen 64



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)