Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het Vughts mannenkoor; een eeuw op het podium

Wijnrode, meterslange, geplisseerde gordijnen vormen in Theater "De Speeldoos" in Vught een elegante en indrukwekkende scheiding tussen podium en publiek.
Vóór het concert van het Vughts mannenkoor, dat vandaag plaats zal hebben, begint, ontmoet men elkaar in de foyer en begroet men elkaar hartelijk: de oudere heren met de joyeuze, frivole, zijden, pastelkleurige strik onder de kin, leden van het koor, en de dames in de nette, modieuze kledij uit een exclusieve damesmodezaak, vervallen en getekend, maar nog opgetuigd als een schip op de reling.
Een roerige eeuw is voorbijgegaan, ondanks alles schijnbaar ongemerkt, snel en geruisloos, sinds 1917 en het koor is blijven bestaan, heeft overleefd, heeft de stormachtige ontwikkelingen in wereldgeschiedenis en politiek schijnbaar zonder slag of stoot aan zich voorbij laten gaan en ook vandaag zal men weer majestueus aanheffen met liederen die mij de tranen naar de ogen stuwen en die het hart doen omdraaien in de borst: onder meer "Hallelujah" van Leonard Cohen over zijn moeizame liefdesrelatie en de beroemde song van Sinatra over zijn voltooide leven waarop hij blijmoedig terugkeek.
De gordijnen worden tenslotte weer gesloten. We keren huiswaarts met een herinnering in ons hart,


Zie ook: https://www.youtube.com/w...4vdY28Q&list=RDYrLk4vdY28Q#t=4

Schrijver: I.Broeckx, 23 januari 2017


Geplaatst in de categorie: muziek

3.0 met 1 stemmen 46



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)