Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Naar Kaasboerderij "De Ruurhoeve"

De landerijen lagen voor onze ogen uitgestrekt. Het moest de vroege lente zijn. In de verte onze indrukwekkende Brabantse kloosters en andere gebouwen met feeërieke koepeltjes en bijgebouwen die glansden in het licht van de vroege morgen.

Dat we elkaar meteen al antipathiek zouden zijn, had ik niet verwacht, maar deze gevoelens schenen reeds opgewekt te zijn door onze eerste ontmoeting, om een reden die mij onbekend is gebleven.

Ze was net als ik een "jonge bejaarde" met sluik, zwart krullend haar. Dat ze bijzonder graag en vaak op haar rug lag voor diverse heren en dat deze bezigheid haar voornaamste liefhebberij was, kon ik aan alles aflezen. Ze neuzelde dan ook opgewekt, geaffecteerd en opgefokt door haar mobiele telefoon met wat kennelijk een vriend was.

Uiteindelijk kwamen we aan bij de kaasboerderij waar de bontgevlekte runderen gedwee en lijdzaam in het stro staan en waar men zich al dertig jaar wijdt aan de kaasproductie.
Ongetwijfeld om de kassa te laten rinkelen wordt hier de consumptie van de cholesterolverlagende kaas gepropageerd.

We namen afscheid en het harde dagelijks bestaan bij de kaasproductie zal gewoon doorgaan......

Schrijver: I.Broeckx, 10 februari 2017


Geplaatst in de categorie: dieren

4.0 met 1 stemmen 58



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)