Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Schilderen en beeldbewerking

Fotobewerkingsprogramma zijn niet alleen bruikbaar voor het vervalsen van beeldmateriaal zoals een foto van Pechtold bijvoorbeeld, je kunt er ook nuttige experimenten mee doen. Zo loop ik al enige tijd met het idee om zwarte figuren over bepaalde schilderijen te schilderen. Daarvoor moeten schilderij en figuur wel een goede combinatie vormen en dat kun je met zo'n programma goed testen. Dat heb ik nu eens gedaan en het resultaat valt niet tegen. Je kunt bijvoorbeeld ook een foto van een schilderij laten afdrukken en daarop figuren schilderen. Aan welke eisen figuur en schilderij moeten voldoen staat mij helder voor de geest, maar ik het laat aan ieder over zijn eigen eisenpakket te formuleren.

Schrijver: Jacob van Schaijk, 11 februari 2017


Geplaatst in de categorie: hobby

4.0 met 1 stemmen 141



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
16 februari 2017
Email:
agschulzziggo.nl
Hoe kom je op het idee? Ben het met Joke eens (ik ben ook een bewonderaar van haar illustratieve vaardigheden); zij bekijkt jouw voorbeeld objectief en met een grote mate van ervaring. De getoonde illustratie doet mij, in enigszins abstracte weergave, denken aan een satellietfoto van het Suezkanaal.
Naam:
J.de Groot
Datum:
11 februari 2017
Goed bezig Jacob.
Deze nieuwe technieken geven mensen ook nieuwe mogelijkheden.
Mooie Illustratie hier ook.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)