Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Rolmodel

Ruim tien jaar geleden namen wij Lex in huis, een zwerfkat die we hadden meegenomen van een vakantie. Lex werd getolereerd door Trix, de oudere kat die we al jaren hadden. Heel uitzonderlijk, want Trix haatte alle andere katten en katers in het bijzonder.

Thuis probeerden we Lex te laten wennen aan het kattenluikje, maar dat lukte niet. Zelfs als we hem half door het luikje hadden geperst en hij al met de voorpoten buiten stond, wurmde hij zich achteruit weer naar binnen.

Tot hij Trix eens heel rustig door het luikje naar buiten had zien gaan. Onmiddellijk ging hij met een noodgang achter haar aan en voortaan maakte hij gretig gebruik van de eerst zo verfoeide doorgang.

De conclusie uit dit gebeuren met betrekking tot rolmodellen kunt je zelf wel trekken.

Schrijver: Jacob van Schaijk, 22 februari 2017


Geplaatst in de categorie: psychologie

4.2 met 5 stemmen 137



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
24 februari 2017
Email:
moi636yahoo.com
Mooie stijl, geniet weer van een stukje schrijven.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
23 februari 2017
We kunnen als mensen juist vandaag de dag zoveel van het dierengedrag leren, dat vaak veel duidelijker en vriendelijker is, dan wat wij botte mensen tentoonspreiden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)