Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Pletmachine, mammagrafie dus

Oh, wat zijn wij vrouwen toch niet, echt niet te benijden, een afspraak voor de pletmachine en als risicogeval, moet je daar wat vaker in dan het gewoonlijke twee -jaarlijkse geplet. Je bent er niet alleen gebuts, bont en blauw van, maar het begint in feite al in de wachtkamer.

Er zijn diverse apparaten, ook voor gebroken botten en dergelijke, maar die voor de pletmachine, die heeft maar 1 deur...bijna aan het einde van de gang. Het "plet" uur loopt uit en ik heb al visioenen van borsten die klem zitten, omdat de vergrendeling niet terug springt. Enig idee hoe je er dan bijstaat?

Nee, als MAN natuurlijk niet, maar wij vrouwen weten maar al te goed, in welke houding je zeer zeker niet klem wilt komen te zitten. Afijn, een klein half uurtje over tijd wordt ik geroepen, jaja, ik MAG joepie...

Heeft U klachten mevrouw? Nou ehhh vraag me dan maar NA het onderzoek, dat lijkt me beter...ze lacht wat en begint me in proportie te duwen, zo van, gezicht opzij, kijk maar die kant op, en ik luister en kom steeds verder klem te zitten...

Dan vlucht de dame weg, ik hoor wat geratel en de eerste foto is gemaakt, want het apparaat wat me stevig beet heeft, laat me los. Goddank. Uit ervaring weet ik dat er twee gemaakt moeten worden en op de 1 of andere manier, doet dat zo ongekend veel pijn, dat mijn ogen bijkans uit m'n kassen rollen.

Nog even...ohhhh nog even, ik hou het niet meer, ze rent weg, geratel, en het monster het pletmonster laat me los. Ik slaak een heel erg on- damesachtige kreet, die ik niet herhaal, dame en ik schieten beide in de lach, zij omdat ze iets hoort wat ze normaal misschien niet hoort en ik, omdat ik los ben, los van dat pletmonster.

Ze lopen op de maan, maar dit onderzoek is wel zo'n hels apparaat, heb ik nog mazzel dat er vanwege borstkanker al eentje weg is, dus twee keer voor 1 borst, is 4 keer voor twee, maar ja, een beetje geluk mag ik wel hebben nietwaar? Ik hoefde maar twee keer en zit nu blauw en met pijn bij te komen...uitslag volgende week...

Schrijver: An Terlouw, 10 maart 2017


Geplaatst in de categorie: lichaam

2.5 met 2 stemmen 104



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
11 maart 2017
Ik ben één van de weinige mannen, die ook onder de pletmachine is gegaan, vanwege gynaecomastie (borstvorming bij mannen). Ik heb daar nog over geschreven. Ik herinner me dezelfde gang van zaken exact, alleen voelde ik me een beetje voor piemel staan bij die verpleegster. Afgezien van het feit dat je zo'n drukmachine maar moet vertrouwen, blijft het toch een enge gewaarwording, alsof je vacuüm gezogen wordt, terwijl je inderdaad maar moet afwachten of de machine niet doordrijft of niet los wil laten. Overigens qua bekentenisliteraire betekenis gezien een dikke pluim voor jou!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)