Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Indrukken, opgedaan tijdens een receptie (vervolg)/"Oh, how I want to go home"

Ik kan het gebouw dat gesitueerd is aan de zuidrand van de stad te midden van een gribus van andere, architectonisch mismaakte bouwsels en dat voor onze ogen langwerpig ligt uitgestrekt in het vroege voorjaarszonnetje niet gezellig, aantrekkelijk of sfeervol vinden zoals de sprekers van die dag; de directeur van het onderhavige verpleeghuis, de bouwmeester en de mevrouw van de woningbouwvereniging, die niet schromen zichzelf de hemel in te prijzen om wat zij tot stand hebben gebracht.
De grote, ongezellige hal is versierd als een soort uitvergrote studentenkamer uit de jaren zestig met dooreengeweven, touwwerk, laaghangende lampjes en andere frutsels en fratsels.
De dames en heren bobo's drommen vandaag in de hal samen, gekleed in het nette pak en een saxofonist in een eveneens strak pak speelt "born to run" en het trappenhuis ligt er kaal en verlaten bij en maakt op mij een ronduit demonische en desolate indruk, terwijl allen genieten van de bubbels in de mousserende wijn en de hapjes, aangeboden door jonge, lieftallige meisjes en er onnozele, waardeloze cadeaus worden aangeboden, terwijl de dames en heren thuis kunnen genieten van hun immense en riante salaris.
Op deze mooie lentedag vormen de dieppaarse krokussen buiten in het plantsoen, een ongeëvenaard kunstwerk van Moeder Natuur, een merkwaardig contrast met de desolate menselijke schepping van het Verpleeghuis.
Wie kan in Godsnaam wensen hier zijn levensavond door te brengen, met het onvermijdelijke levenseinde in zicht?
"Oh, how I want to go home!"

Schrijver: I.Broeckx, 12 maart 2017


Geplaatst in de categorie: feest

3.0 met 1 stemmen 64



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)