Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over liefde

Variatie op een thema van Dionne, een vriendin: "Als de jacht op een schichtige gazelle"

Jarenlang maakte ik jacht op de Liefde als op een schichtige gazelle, die zich schuilhoudt in ondoordringbare, onoverzichtelijke wouden, waarin ik haar niet kon betrappen of traceren.
Zij vertoonde zich, hield halt op zonnige, open plekken en vluchtte dan weer, schijnbaar verschrikt.

Ik zag Hem twintig jaar geleden voor het eerst in de vrolijke, lieve blauwe ogen en wist vanaf dat moment dat we vrienden voor het leven zijn.

Toch leek later de Liefde soms op een pijnbank te liggen waar ze op middeleeuwse wijze gevierendeeld leek te worden. Haar eens zo florissante gedaante, haar schoonheid leek zij te hebben verloren.

Maar telkens weer en nog steeds laaien vonken op uit de as en telkens weer vertellen zijn ogen een verhaal waar ik maar al te graag naar luister en in geloof.....

Schrijver: I.Broeckx, 18 maart 2017


Geplaatst in de categorie: liefde

3.7 met 3 stemmen 90



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
19 maart 2017
De liefde overstijgt ons bevattingsvermogen. We zijn te star om de liefde te bevatten. De talloze liefdeswegen ontglippen aan ons benauwde, bekrompen, ruïneuze werkelijkheidsbesef. Die gazelle zit voornamelijk in onszelf.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)