Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Lente-blues

Zomaar van je stuk gebracht worden, zomaar voor niets. Omdat mensen helemaal niet zo netjes zijn als wij allemaal denken. Nee hoor. Echt niet. Er zijn mensen, die ja zeggen en nee doen maar er is ook een lichting mensen die ja en nee kunnen zeggen, om vervolgens een verhaal zo om te draaien, dat het hen zo mooi uitkomt, dat er geen touw meer aan vast te knopen valt!

Dat zorgt voor de komst van de lente-blues, een melancholiek klinkende melodie, die in je hoofd blijft hangen. Dat is maar goed ook, want als je overtuigd bent van het feit dat het verhaal niet klopt, wanneer je zeker bent van het feit dat duimen leeg zijn gezogen, moet je geen energie meer steken in 'je gelijk halen' want dat is een zinloze actie!

En zo zei ik tegen het slachtoffer in deze: als je niet voortijdig de herfstblues wilt horen, de zomer gewoon overslaat, laat de leugenaars in hun sop gaarkoken en zet jij een licht lente-blues-plaatje op.
En zo geschiedde, vrolijke muziek klonk door de ruimte en de glimlach keerde terug.

Moraal: laat je nooit door mensen die alles beter weten van je muzikale gehoor beroven!


Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=ZcLX9HUiXPs

Schrijver: An Terlouw, 26 maart 2017


Geplaatst in de categorie: muziek

4.0 met 3 stemmen 82



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)