Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vervlogern jaren en verloren kameraden (2)/Amsterdam, Bosbaan, 1967

We speelden in die tijd nog met onze poppen. Lucia bezat de Barbie-pop; van mij was de Midge-pop met de sproetjes en het pony-kapsel. Het was een heel feest als we dure nieuwe kleertjes voor onze poppen konden kopen of cadeau kregen, wat slechts zelden voorkwam.

We waren beiden veertien, luisterden naar popmuziek en droegen pop-art-kleding en hotpants.

Het was de tijd van onder anderen President Kennedy, Marylin Monroe, Brigitte Bardot, Adamo, Bob Dylan en The Beatles.

De zwemvereniging had een evenement georganiseerd; we zouden naar de Bosbaan gaan in Amsterdam.Ik herinner me het zwarte water, de kleedkamers en het zeegroene badpak van mijn vriendin.

Het zou het laatste gezamenlijke uitstapje zijn. Mijn vriendin keerde zich van me af. Zij bezocht de huishoudschool, ik het gymnasium.

Toch bleef de reden van de breuk mij altijd onduidelijk. Ik ben haar nooit vergeten.

Een klein, feestelijk gedenktegeltje ter herinnering aan het evenement op de Bosbaan, bewaar ik nog altijd.....

Schrijver: I.Broeckx, 6 april 2017


Geplaatst in de categorie: vriendschap

3.0 met 1 stemmen 842



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)