Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Ineke komt altijd terug"

In deze zomer; de vroege, uitbundige zomer van mijn vierenzestigste levensjaar en een zomer waarin ik nog moeilijk kan geloven, bracht ik opnieuw een bezoek aan de kale cel waarin de ongelukkige, mijn betreurenswaardige, arme broer, noodzakelijkerwijs aan de polsen vastgebonden, ligt opgesloten met sinds kort een flagrante, schrijnende wond; een donkerrood plakkaat op het voorhoofd, veroorzaakt door de onstuitbare, onvermijdelijke zelfbeschadiging waaraan hij ten prooi is gevallen.
Ik breng hem de onnozele, kinderlijke boekjes met de bonte kaften en getiteld: "Sprookjes van De Efteling", "Ienie Minie en haar kameraden" en "Alleen op de wereld" en een groot tablet chocolade, altijd een succesnummer.
Omtrent de ondoorgrondelijke motieven, sentimenten en beelden die dwarrelen in zijn verwarde brein tasten al zijn verplegers en psychiaters volkomen in het duister en de enige toezegging waarmee ik mijn broer verlaat, luidt: "Ineke komt altijd terug".

Schrijver: I.Broeckx, 12 mei 2017


Geplaatst in de categorie: familie

4.0 met 6 stemmen 112



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
12 mei 2017
Email:
hmessielive.nl
Ineke, wie weet wat jouw broer op het ogenblik en in de nabije toekomst nog zal meemaken, aanvoelen en doorstaan.
Maar die paar woorden "Ineke komt altijd terug" zullen hem vast meer opbeuren dan alle hulp, die hij krijgt.
Als je mij bemoeizuchtig wint, mag je het gerust zeggen.
Maar moge jouw geloof in Opperwezen, Voorzienigheid of menselijke hulp, zowel jou als jouw broer hoop geven op herstel.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
12 mei 2017
Schrijnend, wat jouw broer moet doorstaan, Ineke, maar wees blij dat er lieve, empatische mensen zijn, die hem tegen zichzelf willen beschermen. En hopelijk voelt hij zichzelf iets getroost door de eenzame Remi.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)