Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Houten kinderspeelgoed voor een man van negenvijftig jaar

Mijn broer nam me die dag opgewekt en enthousiast bij de hand en voerde me mee naar zijn "appartementje", door zijn verplegers ook "activiteitenkamer" genoemd, een klein kamertje met een tafel en een bescheiden tweezitsbankje met plastic bekleding en hij stalde twee telramen voor zich uit op het tafeltje; het ene voorzien van bonte kralen in fleurige kleuren, die hij benoemde en het andere met beweeglijke houten blokjes die hij enthousiast om en om draaide. Zijn toestand was verbeterd en zijn stemming was nu goed. De wond op zijn voorhoofd, juist bij de haargrens, door zelfbeschadiging toegebracht, was aan het genezen. Ik had hem vandaag slechts de door hem zo geprefereerde "olifantchocolade" aan te bieden, zijn inderdaad favoriete lekkernij, die hij feilloos herkent aan de kleine afbeelding van een olifant op de verpakking.
Zijn herstel scheen in te zetten en dankbaar aanvaardde ik de weg terug naar huis.

Schrijver: I. Broeckx, 12 juni 2017


Geplaatst in de categorie: individu

5.0 met 1 stemmen 91



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
12 juni 2017
Email:
hmessielive.nl
Ineke, toch prettig om te lezen dat jouw broer nog vreugde in zijn beperkt bestaan kan hebben.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)