Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

KLIMOP

De muur van de tuin is helemaal groen bedekt door een woud van kleine fluisterende handen, waaronder teer leven schuilt. Dat bestaan is een verborgen, krioelend rijk.
Pasgeboren zangertjes laten hun drukke stem horen. Hun keel en maag is vol schreeuwende eetlust. Die piepjonge vogeltjes wippen tegen de randen van het nest, dat steeds bescherming geeft. De kleinste bladbewoners zijn hun voedsel, door vader of moeder gebracht.
Bovenaan de bladerwand wijzen losse vingerspitsen wiegend naar de lucht en willen hun eigen gedachten splitsen:
"Vrij mee zweven met zachte wind? Over onze besloten wereld blijven waken?"
Dit verlangen blijft onvervuld, behoudt daarom zijn wondere bekoring.

Schrijver: Han Messie, 1 juli 2017


Geplaatst in de categorie: natuur

4.0 met 1 stemmen 56



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
1 juli 2017
Het mag duidelijk zijn dat de brute oorlogsvoerders op deze planeet meer op Han moeten gaan lijken, daar tederheid en detaillisme voor de wonderschone natuur een must is. Als je het kleine, superlieve gedierte met een vuile handgranaat of spijkerbom vergelijkt, dan gruwel je automatisch van alle kannibalistische, destructieve oorlogsvoerders in keurige gevechtstenues.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)