Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een jeugdherinnering aan "De Belt"

We wisten als kinderen dat zich ver achter de huizen van onze arbeiderswijk en nog verder achter het "Leijpark" dat zich als een beschermende groene gordel tegen de stad aan schurkte de "Belt" bevond en deze vormde het brandpunt van onze macabere fantasieën en voorstellingen.

Op "De Belt" heerste een helse stank, er kropen ratten en ongedierte rond, "De Belt" vormde het afvaldepot van de stad, een oord van onheil, verdorvenheid en verdoemenis, de hel op aarde. Het geheel sprak ruimschoots tot onze verbeelding en we durfden "De Belt" niet te naderen als we daarentegen wel wandelden in het "Leijpark" en daar ons vertier vonden en ons amuseerden.

Onze excentrieke buurman die zich als "heks" verkleedde en ons zo schrik aanjoeg waardoor we ons verscholen achter het bankstel vormde met zijn persoon eveneens een angstbeeld en zo was onze jeugd voor mij en mijn zus, hypergevoelige, kwetsbare kinderen, vervuld van verschrikking en angst.

Schrijver: I.Broeckx, 2 september 2017


Geplaatst in de categorie: emoties

2.3 met 3 stemmen 170



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)