Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Op een terras/"Een terrasje pikken"

Gekweld door zenuwpijnen zwierf ik rond en zocht ik soelaas op een terrasje waar ik een smoothie bestelde. Het was bij "New Yoghurt" aan de Paleisring waar een indrukwekkende luchtfoto van genoemde metropool de wand siert; de bediening liet echter op zich wachten.

Van zijn medemens moet men het (soms) hebben; twee oudere dames attendeerden de serveerster op haar omissie.

En daar kwam iemand aanschuifelen: een vroegere kennis met wie ik eens getuige was geweest van een langdurig en desastreus ziekbed.

Eerst nog aarzelend kwam ze dichterbij. "Ze moest veel huilen", zo verklaarde ze tijdens de "emotie-regulatie-therapie" en "Nee, het was niet gemakkelijk" en "Ja, ze had veel meegemaakt".

Bepakt met een rugzak zette ze vervolgens koers in de richting van de alom aanwezige marktkramen, zoals ik soelaas zoekend tussen de menigte, wellicht uit eenzaamheid, wellicht uit nood.......

Schrijver: I.Broeckx, 17 september 2017


Geplaatst in de categorie: individu

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 31



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)