Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Hudson's Bay: Een horrorscenario?

Wie is er nu in feite van onder de indruk dat in het hart van de stad razendsnel de kolos van "Hudson's Bay" is verrezen met haar metershoge spiegelende ramen?

Wie denkt nu nog het grote geluk te vinden tussen de schappen met luxueuze en "gelikte" artikelen, wie denkt nu nog het geluk te kunnen kopen?

Op zaterdagmiddagen schuifelt de menigte trouw, gedwee en slaafs voort door de straten zoals kennelijk traditie is, als het zo uitkomt hand in hand, om het salaris nu maar weer eens te besteden waarvoor door de week zo slaafs en trouw en loyaal de arbeid is verricht onder het juk, waarvoor men het gekonkel, het geroddel en de machtsspelletjes weer verdragen heeft, waarvoor men "naar beneden getrapt en naar boven geslijmd" heeft.

Mijn ongeluk stapelde zich op tussen de anonieme en onpersoonlijke massa, tussen de vervlakte, stuurse en ontevreden "pokerfaces", tussen staal, glas en beton, tussen de koopverslaafden......

Schrijver: I.Broeckx, 23 september 2017


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.0 met 1 stemmen 42



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)